Κυριακή, 7 Αυγούστου 2011

επανερχομαι στο θεμα των πανεπιστημιων.επειδη οπως ειπα πριν με εχει φαει η αφραγκια και τη βγαζω σπιτι εχω ξεσκιστει στο διαβασμα των διαφορων σαιτ και μπλογκ.πριν λιγο διαβασα ενα κειμενο το οποιο καθε προταση του ξεχειλιζε εμπαθεια ιμιμαθεια και τσουβαλιασμα.το κειμενο ηταν σαν απαντηση σε ενα ποστ απο το μπλογκ που ανεφερε οτι ενας 18χρονος με πολλες επιτυχιες σε διαγωνισμους αστροφυσικης θα παει να σπουδασει στο εξωτερικο γιατι θεωρει οτι εκει ειναι καλητερα.η απαντηση που ακολουθησε ειναι η εξης.
http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/08/18_325.html

το καταλαβαινω οτι στο ιντερνετ εχουμε μια ανωνυμια και μπορουμε να λεμε τις αποψεις μας αλλα ειδικα οταν προκειται να απευθυνθουμε σε εναν νεο ανθρωπο και να θυξουμε τοσο κοσμο καλο ειναι τις πληροφοριες μας να τις εξακριβωνουμε 2 και 3 φορες πριν ανοιξουμε τον ωχετο και αμολυσουμε παπαριες.

ο κυριος λοιπον στο κειμενο του λεει το εξης.οι φοιτητες που πανε στο εξωτερικο δε πανε με πανελληνιες αλλα εχουν αλλους τροπους εισαγωγης οποτε ειναι αδικο για τους εσω που πρεπει να περασουν το λουκι των εξετασεων αυτων.οποτε τι κανουμε;ψωφισε η κατσικα μας και ευχομαστε να ψωφισει η του γειτωνα.και συμφωνα με τη φοβερη του λογικη θα πρεπει να καθιερωθει οταν προκειται να γινει μια προσλυψη καπου να μην ειναι σε πρωτεραιοτητα το πτυχειο η μεταπτυχιακο που μπορει να εχεις αλλα ο βαθμος των πανελληνιων...μαλιστα.δηλαδη εγω που ειμαι μουσικος και εχω 2 πτυχια με βαθμο ανω του 7,5 αν παω να πιασω δουλεια καπου δε θα με παρουνε επειδη στα 18 μου εγραψα σκατα στα αρχαια.ενας αρχιτεκτωνας θα χασει μια δουλεια γιατι εγραψε χαλια σε ενα αλλο μαθημα και εχει χαμηλοτερο μεσο ορο σε καποια αλλα.αυτο το πραγμα με τις πανελληνιες στην ελλαδα πρεπει να σταματησει επιτελους.ΔΕΝ ειναι ουτε η αρχη ουτε το τελος του κοσμου οι πανελληνιες.επισης ΚΑΝΕΝΑΣ νεος δεν νιωθει περιφανος για τις πανελληνιες τους ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩς υποφερουν λογω του συστηματος αυτου μετατρεπει το σχολειο σε εξεταστικο κεντρο και τους ιδιους τους μαθητες ως ρομποτακια ΧΩΡΙΣ ΖΩΗ και ΧΩΡΙΣν αλλα ερεθισματα. κατα καιρους εχω πεσει σε παρα πολλα αρθρα που αναλυουν αυτο ακριβως αλλα σε καμια περιπτωση οι πανελλαδικες δεν αντικατοπτριζουν το τι μπορει και τι δε μπορει να κανει ο καθενας.

τα οσα ακολουθουν για τις σπουδες εξω ειναι απλα ενα παραληρημα απο ασυναρτησιες.βεβαια δεν ειναι ολοι αγιοι και πολυ συνηθησμενο ελληνικοτατο φαινομενο ειναι να πηγαινουν παιδια να σπουδασουν ειτε εξω ειτε μεσα για να ικανοποιησουν το κοινονικο στατους και εγω των γονιων να εχουν γιο γιατρο κορη αρχιτεκτωνα και παει λεγοντας.τα περισσοτερα παιδια απο αυτα ειναι αβουλα και φοβισμενα και ακολουθουν τη βουλη των γονιων.αλλα αυτοι δεν ειναι παρα μια μικρη ομαδα φοιτητων.

και επειδη δε θελω να μιλησω με γενικοτητες και επειδι εχω εικονα και για τα ελληνικα πανεπιστημεια και για τα ξενα θα σας παραθεσω την δικη μου εμπειρια συνολικα.

καταρχην για τις πανελληνιες εξετασεις να σας πω οτι ηταν τα πιο ανουσια και αγχωδη συνολικα τα πιο δυσκολα χρονια της ζωης μου.ποτε μου δεν ενιωσα τετοιο ζορι και ψυχολογικα και σωματικα απο ολους.ανουσια ηταν γιατι ολοι ξερουμε οτι η γνωση των πανελληνιων ειναι καποια πραγματα που πρεπει να αποστυθυσεις και να τα γραψεις την ωρα που πρεπει.τα περισσοτερα ειναι ανουσιες γνωσεις και σε επιπεδο δυσκολιας.δυσκολευουν δλδ το περιεχομενο καποιου μαθηματος για να εχει λιγοτερους επιτυγχοντες.χαρακτηριστικο παραδειγμα οταν πηγαμε μαθητικη εκδρομη στην αυστρια σε ενα μουσικο σχολειο εκει ,δειξαμε σε εναν μαθηματικο το βιβλιο της αλγεβρας της 2ας λυκειου.ο ανθρωπος εμεινε εκπληκτος λεγοντας μας οτι αυτα τα διδαχτικε μονο στο πανεπιστημιο.τι δουλεια εχουν τοτε αυτα σε ενα βιβλιο γενικης παιδειας;αυτα και χιλιαδες αλλα παραδειγματα που δεν εχουν τελος.και εγω και ολοι οι συνυποψιφιοι μου τοτε νιωθαμε οτι περναμε εναν ανουσιο τεραστιο γολγοθα ο οποιος ομως θα μας αποζημιωνε δινοντας μας σπουδες στο αντικειμενο που θελαμε και πολυποθυτη φοιτητικη ζωη γενικοτερα ζωη χωρις φροντιστηρια και εξοσχολικα μαθηματα κανοντας αποκλειστικα αυτο που αγαπαμε μακρυα απο επιτηρητες γονεις.

ονειρευομουν κι εγω με τη σειρα οπως πολλοι αλλοι την εισοδο μου σε ενα πανεπστημειο στον κλαδο της μουσικης για να μπω επιτελους στον ακαδημαικο χωρο και να νιωσω ακαδημαικος πολιτης σε ενα χωρο διανοησης οπως πρεπει να ειναι το πανεπιστημειο.δυστυχως η παραπανω φραση ειναι συντομο ανεκδοτο αν αναλογιστει κανεις την εικονα που εχουν τα ελληνικα πανεπιστημεια σημερα.βεβαια και στο δικο μου τμημα υπηρχαν καλοι και φιλοτιμοι καθηγητες οι οποιοι προσπαθουσαν να ειναι διπλα μας και μας αντιμετωπιζαν με σεβασμο.ομως παρατηρουνταν το εξης παραδοξο.οσο πιο μεγαλη βαθμιδα ειχε ο καθηγητης τοσο πιο μεγαλο λαμογιο σκατοψυχος και καταχραστης ηταν.στη διαρκεια των 6 χρονων σπουδων στη ελλαδα εγιναν αρκετες προσπαθειες απο τα ιδια τα μελη δεπ στο να κλεισει η σχολη ,βλεπετε αυτοι απλα θελαν να τα αρπαζουνε τι να τους κανουν τους φοιτητες,και ολοι μας ειδαμε αχαρακτηριστες συμπεριφορες απο καθηγητες με κυριοτερο την καταχρηση του μη ελεγχου στη δουλεια τους μετατρεποντας το τμημα σε παιδικη χαρα και τους φοιτητες τα εξηλαστιρια θυματα.να ξερετε οτι παρα πολυ μεγαλη μεριδα φοιτητων καθηστερουν λογω ανεξηγητων κοψιματων σε εξετασεις επι σειρα ετων χωρις καμια εξηγηση.και δεν ειναι ενας και δυο περιπτωσεις.το φαινομενο των καθηγητων με καριερα ακομα και στο εξωτερικο οπου ερχονται στις σχολες και καταχραζονται τα παντα ειναι ο κανονας και οχι η εξαιρεση.ολοι αυτοι οι κυριοι εχουν τεραστια ευθυνη για την καταντια των ελληνικων πανεπιστημειων σημερα αλλα και θα επρεπε να ντρεπονται και για το οτι εξευτελιζοντας τον θεσμο τους παρασυρουν και καθηγητες οι οποιοι κανουν λειτουργημα και επιτελουν θεαρεστο εργο στα ελληνικα πανεπιστημεια.

οσο για τους φοιτητες τι να πω.αν το συστημα των πανελληνιων ηταν τοσο σωστο και αδιαβλητο οπως λενε μερικοι τοτε δε θα ειχαμε τοσα τουβλα μαζεμενα στις φοιτητικες παραταξεις!προκαλω τον καθενα που διαβαζει αυτο το κειμενο απο σεπτεμβριο να παει στην εισοδο του πανεπιστημειου μακεδονιας οταν αρχισουν οι εγγραφες και αμα δε πει το ιδιο εγω θα τον κερασω καφε.ανεγκεφαλα ατομα που ο μονος λογος που μπηκανε ποτε σε πανεπιστημειο ειναι τα πολιτικα συμφεροντα τα ρουσφετια και τα εκατομμυρια ευρω που βγαζουν οντας μελη της εκαστοτε παραταξης.α και να παρουν και ενα πτυχειο για να μη λεει ο μπαμπας τους οτι ο γιος του δεν εχει πτυχιο.τραμπουκισμοι κονσομασιον μπραβοι και οτι αλλο μπορειτε να φανταστειτε λαμβανει χωρα στο χωρο τον πανεπιστημιων με τις πρυτανικες αρχες να ειναι παντα απλοι θεατες καθως οι φοιτητικες παραταξεις και ιδιαιτερα η δαπ και η πασπ εξυπηρετουν τα διαφορα ρουσφετια τους.οσο για σεβασμο στο ιδιο το ιδρυμα και το πανεπιστημειο δεν εχω λογια.πηγαινετε παλι μια βολτα στο πανεπιστημειο τις ημερες των φοιτητικων εκλογων και κρινετε απο μονοι σας για το χαλι που θα δειτε.

ειλικρινα μπηκα στη σχολη μου που ειχα πρωτη επιλογη.σε καποια φαση με ολα αυτα που συνεβαιναν εφτασα στο σημειο να μη πηγαινω στα μαθηματα γιατι καθε φορα που πηγαινα στην σχολη μου ανεβαινε το αιμα στο κεφαλι.ξαναλεω ομως οτι παρολα τα σκατα υπηρξαν και ωραια πραγματα που καναμε τα οποια θα μπορουσαν να ηταν ακομα καλητερα αν ολη αυτη η δυσοδια και η καταχρηση απο παντου δεν υπηρχε.

το οτι διαλεξα να φυγω στο εξωτερικο για να συνεχισω τις σπουδες μου εχει να κανει περα απο προσωπικους λογους γιατι ενιωσα οτι οι σπουδες που ελαβα στην ελλαδα δεν επαρκουσαν.ενιωσα οτι αυτα που εμαθα ηταν λιγα σε σχεση με αυτα που μπορουσα να κανω και διψαγα για να εξειδικευτω σε κατι που αγαπουσα μια ευκαιρια που δε μου δωθηκε οταν ημουν στην ελλαδα γιατι ο καθηγητης που ηταν υπευθυνος για την ειδικευση τοτε ηταν διπλοθεσιτης σε καποιο πανεπιστημιο του εξωτερικου οποτε που χρονος για ελληνες φοιτητες ,μας εκοψε ολους με συνοπτικες διαδικασιες λεγοντας επιπλεον οτι δεν κανουμε για τραγουδι (πραγμα που ειπα στον καθηγητη μου εδω στην πορτογαλια και εβαλε τα γελια νομιζοντας οτι του εκανα πλακα).δυστυχως υπαρχουν πολλοι σαν κι εμενα καθως και ατομα που ηθελαν να ζησουν μια εμπειρια σε αλλες χωρες η να κανουν καλητερες σπουδες σε σχεση με το τι μας προσφερουν οι ελληνικες σχολες.

ειναι επισης γνωστη η ελληνικη ξενοφιλη νοοτροπια του οτι μονο καποιος που βγηκε εξω μπορει να κανει καριερα στην ελλαδα και να γινει "αποδεκτος".απο τη στιγμη που εμεις οι ιδιοι σαν ελληνες θεωρουμε τους ελληνες αποφοιτους παρακατιανους γιατι γκρινιαζουμε για αυτους που φευγουν εξω για σπουδες οτι δηθεν κλεβουν θεσεις εργασιας των τιμιων αποφοιτων;τι θελουμε τελικα;

στο τελος τελος ας ξυπνησουμε επιτελους και ας δουμε οτι η παιδεια ειναι ενα πολυτιμο αγαθο που κανει καλο σε οποιον την αποζηταει και οποιος ειναι καλος σε αυτο που κανει θα ειναι καλος ανεξαρτητως πτυχιου και ενας σκραπας που πληρωσε για να αγορασει πτυχειο θα παραμενει σκραπας.and my friends thats a fact.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου